این دفتر به منظور ارتقاء کیفیت آموزش و در راستای سیاست های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و برنامه استرتژیک معاونت آموزشی دانشگاه، مرکز EDC، همکاری ریاست دانشکده با ساختار و شرح وظایف از پیش تعیین شده، در سال 1394 آغاز به کار نمود. نوپایی فعالیت ها و تعیین ماموریت های نوین برای دانشکده علوم و فن آوری های نوین از ابتدای تاسیس لزوم طراحی روش های نوین برای توسعه آموزش بر اساس محتوا و اهداف آموزشی و تحقیقاتی دانشکده را ایجاب می کرد. بازبینی عملکرد علمی و فناوری دانشکده و مطالعه برنامه ها و اقدامات انجام گرفته در طول سالیان گذشته بیانگر اهمیت نقش دفتر مطالعات و توسعه آموزش دانشکده در تقویت زیرساخت های مرتبط با آموزش و تحقیقات و فناوری است. این دفتر به عنوان مرکز اصلی برنامه ریزی آموزش دانشکده، عهده دار مسئولیت و وظایفی است که اهم آن ها عبارتند از:
- نظارت و ارزیابی بر عملکرد فعالیت های آموزشی
- برنامه ریزی و اجرای برنامه ها به منظور ارتقا کیفیت آموزش
- پویا سازی فرایندهای آموزشی
- بهبود کیفی آموزش
- ارتقا فرایند برنامه ریزی آموزشی
- ارتقا کیفی برنامه درسی
- توانمندی مهارت های آموزشی اساتید و دانشجویان
- بهبود نظام ارزشیابی اساتید، فراگیر و محتوای آموزش
- توسعه آموزش و تحقیقات مهارت افزا و نیاز محور با پایبندی به اصول اخلاق حرفه ای، گسترش فرهنگ خلاقیت و نوآوری و جذب و بکارگیری بهینه منابع و امکانات با رویکردی جهانی با اتکا به توانایی و استعدادهای دانشجویان، اساتید، کارکنان و دانش آموختگان تربیت یافته و متعهد به کارآفرینی و ایجاد زیرساخت های تبادل دانش و فناوری میان دانشگاه و صنعت به منظور تربیت نیروهای متخصص، خلاق و فناور جهت انجام تحقیقات بنیادی و کاربردی با هدف ارتقا سطح سلامت جامعه و تحکیم مبانی اقتصاد دانش بنیان و کارآفرین
- تربیت افراد متخصص و نوآور در حوزه دانش و فناوری
- تولید دانش و فناوری محصول محور مبتنی بر نیاز جامعه
- توسعه تبادلات علمی و فناوری در سطوح ملی و فراملی
- ارتقا شاخص های آموزش، پژوهش و فناوری
- توسعه اقتصاد دانش بنیان و کارآفرین
- حرکت به سوی دانشگاه نسل سوم
- تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه