معرفی دفتر
 
این دفتر به منظور ارتقاء کیفیت آموزش و در راستای سیاست های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و برنامه استرتژیک معاونت آموزشی دانشگاه، مرکز EDC، همکاری ریاست دانشکده با ساختار و شرح وظایف از پیش تعیین شده، در سال 1394 آغاز به کار نمود. نوپایی فعالیت ها و تعیین ماموریت های نوین برای دانشکده علوم و فن آوری های نوین از ابتدای تاسیس لزوم طراحی روش های نوین برای توسعه آموزش بر اساس محتوا و اهداف آموزشی و تحقیقاتی دانشکده را ایجاب می کرد. بازبینی عملکرد علمی و فناوری دانشکده و مطالعه برنامه ها و اقدامات انجام گرفته در طول سالیان گذشته بیانگر اهمیت نقش دفتر مطالعات و توسعه آموزش دانشکده در تقویت زیرساخت های مرتبط با آموزش و تحقیقات و فناوری است. این دفتر به عنوان مرکز اصلی برنامه ریزی آموزش دانشکده، عهده دار مسئولیت و وظایفی است که اهم آن ها عبارتند از:
  • نظارت و ارزیابی بر عملکرد فعالیت های آموزشی
  • برنامه ریزی و اجرای برنامه ها به منظور ارتقا کیفیت آموزش
  • پویا سازی فرایندهای آموزشی
  • بهبود کیفی آموزش
  • ارتقا فرایند برنامه ریزی آموزشی
  • ارتقا کیفی برنامه درسی
  • توانمندی مهارت های آموزشی اساتید و دانشجویان
  • بهبود نظام ارزشیابی اساتید، فراگیر و محتوای آموزش
 
اهداف و رسالت
 
  • توسعه آموزش و تحقیقات مهارت افزا و نیاز محور با پایبندی به اصول اخلاق حرفه ای، گسترش فرهنگ خلاقیت و نوآوری و جذب و بکارگیری بهینه منابع و امکانات با رویکردی جهانی با اتکا به توانایی و استعدادهای دانشجویان، اساتید، کارکنان و دانش آموختگان تربیت یافته و متعهد به کارآفرینی و ایجاد زیرساخت های تبادل دانش و فناوری میان دانشگاه و صنعت به منظور تربیت نیروهای متخصص، خلاق و فناور جهت انجام تحقیقات بنیادی و کاربردی با هدف ارتقا سطح سلامت جامعه و تحکیم مبانی اقتصاد دانش بنیان و کارآفرین
  • تربیت افراد متخصص و نوآور در حوزه دانش و فناوری
  • تولید دانش و فناوری محصول محور مبتنی بر نیاز جامعه
  • توسعه تبادلات علمی و فناوری در سطوح ملی و فراملی
  • ارتقا شاخص های آموزش، پژوهش و فناوری
  • توسعه اقتصاد دانش بنیان و کارآفرین
  • حرکت به سوی دانشگاه نسل سوم
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه